Вінчання Махна

Давно це було, ще в громадянську . Влада змінювалася майже кожного тижня: то білі прийдуть, то червоні, то зелені, то сині. А «батьків» скільки було – в кожному селі свій батько, тобто отаман. Та найчастіше в селі бував батько Махно. І так йому село сподобалось, вірніше, не село, а церква – кращої не було в усій окрузі. То й вирішив Махно повінчатися в цій церкві. Напали махновці на село, спочатку вибили з села білих, а потім і червоних. Після боїв приїхав сам батько Махно з своєю нареченою і вирішив тут повінчатися. Кілька днів махновці святкували в селі весілля – самогон річкою лився. А коли червоним партизанам стало відомо про вінчання Махна, то вони напали на п’яних махновців та так їм дали, що ті тікали аж до Помічної. Драпав і Махно. Навіть і свою вінчану дружину кинув, так ніхто й не знає, чи знайшли вони один одного.

Нестор Махно у селі Новокрасне

Нестор Махно

Легенда досить популярна в селі та окрузі , мабуть, це друга за популярністю легенда – хіба що легенда про заснування Катеринівки має більшу популярність, Але, на жаль, легенда не підтверджується ні реальними фактами, ні старожилами. Виник дивний випадок – легенда популярна в багатьох селах району, але не в самому Новокрасному. Не дивлячись на несприйняття жителями села цієї легенди, вона в деякій мірі опирається на реальні факти. Достовірно відомо, що в селі були махновці – їх послав на розвідку Махно, який на той час знаходився в районі Помічної. Проте місцевий священник, який гостинно зустрів махновців, в той же час сам послав сина до білогвардійців, які і знищили загін (біля 30 анархістів). Викликає інтерес і фраза – «білі, червоні, зелені, сині…» Якщо з приводу білих і червоних все зрозуміло (Біла гвардія, Червона армія, то слово «зелений», вірогідно. натякає на загін отамана Зеленого (Терпила) , а щодо «синіх», то можливо, це натяк на війська Центральної ради ( синьожупанники ).

Інтер\'єр церкви у Новокрасному

Свято-Успенська церква. Тут міг стояти під вінцем Махно

Щодо факту вінчання Махна, то на момент громадянської війни він вже був одружений, і якщо на фронті він міг мати коханку, то повінчатися в церкві з іншою особою при живій дружині Нестор Іванович, селянський отаман, ніяк не міг, навіть якщо б не був набожною людиною. Такою дією Махно втратив би авторитет серед своїх воїнів, які були селянами і віруючими, і такої наруги над церквою не простили б навіть « батьці ».

(Уривок з проекту “Село Новокрасне – легенди, факти, коментарі”
Керівник – Титаренко О.І.,вчитель історії)

Advertisements
Categories: Історія | Залишити коментар

Навігація по публікаціям

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

Блог на WordPress.com .

%d блогерам подобається це: