До Дня української мови

Цей пост присвячується Дню української мови, що відзначається сьогодні.

799px-viburnum_opulus_a21

Ця добірка віршів учнів нашої школи, напевне, не заслуговує високої оцінки з
точки зору поетичної майстерності, але вона наочно показує ментальність наймолодших членів нашої сільської багатонаціональної громади. І дуже добре, що одним з чинників, які об’єднують, стало ставлення до української мови.

НАША МОВА

Кожного народу мова
Неповторна, бо своя,
І звучить народне слово,
Наче пісня солов’я.

Дуже чесним і порядним
Те народне слово є,
Завжди друг нам і порадник,
Завжди рідне і своє.

Українці ми єдині:
Північ, південь, захід, схід –
Ми живемо в Україні,
Ми – один-єдиний рід.

Доброзичливі, бо сильні,
Мужні, добрі трударі,
Гордимося тим, що нині
Ми – господарі землі,

Гордимось, що в нашій мові
Ім’я є святе – Тарас,
Наша мово, наше слово,
Найрідніші ви для нас.

———————————————————————————————————–

ЖАРТ

Як же мову не любити,
Солов’їна в нас вона,
А як станем говорити :
«Серий, белий, йон, йона»

Ольга Андросова,
за походженням росіянка

———————————————————————————————————–

ПАМ’ЯТЬ ДЛЯ ПОЕТА

Ради неї працював він плідно,
Ради неї він вірші свої складав.
Для поета лиш одне потрібно,
Щоб читач ці вірші пам’ятав.
В ті слова, що чули ми від нього,
Він душі своєї частку вклав,
Може це були слова від Бога,
А поет їх нам переказав.

Я не знаю, чи поетом буду,
Може це захоплення пройде,
Але мрію, щоб колись, в майбутнім
Хоча б інколи згадали і мене

———————————————————————————————————–

РІДНА МОВА

Рідне слово, рідна мова,
Ви для мене – все життя,
Повертаюсь до вас знову
Я з любові почуттям.
Коли чую рідну мову,
Почуваю радість я,
Рідна мова, рідне слово,
Ви для мене – все життя.
Вас усі зганьбить хотіли,
Від поляків до татар,
Але знищить не зуміли
Ні король, ні хан, ні цар.
Рідна мова, ти чудова,
Гордо йдеш ти в майбуття,
Рідне слово, рідна мова,
Ви для мене – все життя.

Сергій Стаєв,
за походженням гагауз

———————————————————————————————————–

РІДНА МОВА

Мова наша рідна,
Мова українська,
Це душі народу
І краса, і біль,
І зі всього світу,
Здалека і зблизька,
Українську мову
Чути звідусіль.

Там, де українців
Доля розкидала,
Все вони втрачали,
Зазнавали лих,
Лише свою мову
Ревно зберігали,
Більшого багатства
Не було у них.

Бережіть же, люди,
Як зіницю ока,
Мову неповторну , –
Впевнений я в тім,
Будемо ми жити
І радіти поки
Над землею лине
Український гімн.

Так, і ще не вмерла,
І не вмре ніколи
Українська мова,
І нема проблем.
Як звучить сьогодні
В кожній нашій школі
Мова українська,
Значить, ми живем !

Андрій Дяченко

———————————————————————————————————–

ЯК НЕ ЛЮБИТИ МОВУ?
Як не любити мову,
Нашу мову чарівну?
Якби дали вибирати,
То я б вибрала одну –
Нашу мову українську,
А бажання це моє,
Бо і мила, бо і добра,
І красива вона є .

Устименко Наталя

———————————————————————————————————–

Я – ЦИГАН
Нехай говорять, що цигани –лихі люди,
За це я зовсім, зовсім не серджусь,
Я – добрий циган, й добрим завжди буду,
Я – циган і завжди я цим горджусь.
Хоч мама й не циганка з документів,
І навіть я із цього посміюсь.
Проте я знаю: в будь-які моменти
Я –циган, і завжди я цим горджусь
Руслан Канті,
вважає себе циганом

———————————————————————————————————–

РІДНА МОВА

Рідна мова милозвучна,
І чарівна, і гнучка,
Швидкокрила, ніби пташка,
І чарівна, мов весна.
Найлагідніша у світі,
Найніжніша на землі.

Де знайдеш таку співучу?
– Тільки в нашій стороні!
Мова мами, мова тата
І бабусі з дідусем.
Я навчу малого брата,
Коли трішки підросте

Демчук Дмитрик

———————————————————————————————————–

РІДНА МОВА
Мова предків –наша мова.
Як звучить вона чудово!
Найніжніша на землі!
Скільки слів ласкавих, ніжних,
Чарівних, співучих – різних!
Їх не можна не вживать,
Найніжніша в світі мова
І прекрасна, і чудова,
Ніби пісня солов’я.
Ніби річечка ласкава,
Ніби теплі руки в мами,
Ніби татове плече.
Де знайдеш таку у світі,
Щоб лилась, мов з джерельця?
Щоб була така прекрасна
І була б так до лиця?
Бережім її нащадкам,
Щоб на вічнії віки
Вона була, як багатство
Повноводної ріки.

Демчук Віталик

———————————————————————————————————–

ПОБАЖАННЯ УКРАЇНІ

Рідна мати Україна,
Ти мій дім і Батьківщина,
Ти, як сонце в небі сяєш,
Любиш нас і захищаєш.
Щоб жилось нам завжди в мирі,
Щоб збувались наші мрії,
Щоб ми в злагоді жили
І щасливими були !

———————————————————————————————————–

ВЕСЕННЕЕ

Весны начало, свежий легкий ветер
И солнца лучик нежный на рассвете,
И первые цветы в снегу белеют,
А ручейки так вьются, словно змеи.
Проснулась речка, весело клокочет,
Как будто радостью своей делиться
хочет

Деревья просыпаются, вздыхают,
Тепла и солнца нежного желают,
Резвятся и щебечут птицы,
Летают друг за другом вереницей,
Проснулась, ожила природа –
Чудесный день, прекрасная погода.

ВЕСНЯНЕ

Весни початок, вітер повіває,
І ніжний промінь сонця пробиває,
І перші квіти ще в снігах біліють,
Струмочки вже звиваються, як змії.
Проснулась річка, весело гуркоче,
Своєю радістю теж поділитись хоче,

Дерева просинаються, зітхають,
Тепла і сонця ніжного бажають,
Пташки щебечуть, граються, як діти,
Немов не знають, де себе подіти,
Прокинулась і ожила природа,
Ти чарівниця – весняна погода.

(авторизований переклад)

Діана Тищенко

Джерело: поетична збірка “Перший крок”

Categories: Публікації, Школа, мова | Позначки: , , , | 9s коментарів

Навігація по публікаціям

9 thoughts on “До Дня української мови

  1. Кирило Булкін

    Браво!
    Щира шана авторові блогу, школярам, всім мешканцям села і, насамперед, учителям, які прищеплюють учням любов до української мови!
    Але маленька технічна порада: користуйтесь “роздільником” (при написанні посту – значок, що показує сторінку, поділену по горизонталі). Це надасть блогу значно компактніший вигляд

  2. Дякую, обов’язково скористаюся з Вашої поради.

  3. осман

    хочу сказати , що це дуже гарні вірщі ! і хто це робив хочу сказати дякую

  4. iryna

    Чудово!
    Сьогодні вивчимо з сином-другокласником один з віршів!
    Дякуємо!!!!

  5. віка

    супер…………мені поставлять 12 за такі прикрасні вірші…..уууууууууууууура

  6. Мої вітання! 🙂

Залишити відповідь

Блог на WordPress.com .

